2008

Publisert 10 mars 2018

5–2008
• «Alder er ingen hindring når du er ung»: Et Jaguar-portrett av Eyolf Hanssen og Sigrid Baden Hanssen – vestlendingene som seilte mot øst og kastet anker i Drøbak. • XK-F: Unik prototype fra 1974 til salgs i Norge. Vi kunne ikke motstå fristelsen til å prøvekjøre bilen. • Jaguar på Cuba: Senór Reyes kjører en original Mark 1 fra 1957, lett modifisert med sovjetiske forgassere! • Håndlaget 50-talls Jaguar Special: Har du penger nok, lager den britiske bedriften Classic Motor Cars (CMC) en 50- talls klassiker med Jaguarlinjer til deg, etter dine egne tegninger. • Sort eleganse i Moss: Kjell og Per har innfridd guttedrømmen i moden alder. To svarte katter smyger seg nå rundt på veiene i Moss. • Racing: Ikke mye å skryte av for Jaguar. • Jaguar 420 – XJ6 i MK2-pels: Denne sjeldne og velfungerende bilen sto til salgs i Catscatter forrige nummer. Vi har reportasjen om 1967-modellen. • Sodastripping: Verken blandevann eller strip-tease, men en ny metode for overflatebehandling. • XJPrivat Kapittel 67: Eie, vedlikeholde og bruke din XJ-40.

4–2008
• Queen of Green Sands: Arild Sten-Halvorsen ramlet over drømmebilen på tur i England. Les den forbløffende historien om en 4,2 l. Daimler Sovereign 1977-modell, levert etter begravelsesagent Stringers særespesifikasjoner! • MASKOT – bilens gallionsfigur: Hva ligger bak alle de fantasifulle maskotene som pryder en rekke kjente bilmerker? Og hva med vår egen Jaguar-leaper? • Gordon Crosby: Historien om skulptøren og tegneren som skapte prototypen til vår leaper. • Racing: Jaguar av banen med smadret oljekjøler. • Daimler 250SP, en sjelden fugl: Da Jaguar kjøpte Daimler i 1960, fikk de en raritet med på kjøpet – en sportsbil med V-8 motor. Cato Sælid eier en av disse svært sjeldne bilene, vi har tatt en titt og prøvekjørt. • Gammel kjærlighet skaper hjertebank: Del 13 av Morten Larsens E-type restaurering. • Den lille forskjellen: Vi strammer opp en XJ12 med kromlister. • XJ Privat Kapittel 66: Om å velge og kjøpe den rette XJ-40.

3–2008
• XF testet: Jaguars nye ansikt? Klassisk katt i moderne pels. XK forener gammelt og nytt i salgbart utseende. • Portrettintervju: Hans Knubel. Da den unge sveitseren Hans Knubel kløv av toget i Oslo i 1957, spilte hornmusikken. Var det Jaguarklubbens kommende æresmedlem de ønsket velkommen? • Vårmønstringen: En fuktig 1. Mai. Bildereportasje med et solid innslag av paraplyer. • Gammel kjærlighet oppsøker krisesenter: Morten Larsens føljetong om restaurering av en E-type går videre. Det er ikke alltid delene fra England passer helt. • NJK-jubileum i Bergen: 30 år med vaiende jaggflagg! Selv værgudene feiret sammen med oss i pinsen. • Ålesund er overrakt flagget og stafetten for neste sommermøte. Kari Hansen og Egil Lundanes beretter om hjemturen over fjellet. • Racing: Svidd asfalt – oppklort av Jaguar-klør. • XJ Privat Kapittel 65: Om å velge og kjøpe den rette XJ-40.

2–2008
• På fødeklinikken for Jaguarer i Halewood: Siegfrid Bartz-Johansen tok med seg familien til England for å se hvordan familiens nye Jaguar kom til verden. • Jaguar på indiske hender! Det indiske konglomeratet TATA har overtatt roret. Hvem er TATA og hva vil de med Jaguar? • Bryllupskjøring: Formann Sjur Stampe slo to fluer i ett smekk: Gledet et brudepar med kjøring i staselig Jaguar, og fikk selv prøvetur i en XJ8 Sovereign – utlånt av Jaguar Norge. • Skivebremsen: Jaguar var en pådriver i utviklingen av skivebremser for bil, og fikk suksess i racing. • Gammel kjærlighet og vårmønstringen: Del 11 i Morten Larsens E-type restaurering. • Norges fineste Jaguar XJ-6? Red. har sett nøyere på en bil som ble avertert under Catscatter i siste nummer – og blitt meget overrasket. • Overheating! Niels Due Abrahamsen rapporterer fra det intense Berlin–Istanbul Rally i en gammel S-type. • XJ Privat Kapittel 64: Om å velge og kjøpe den rette XJ-40.

1–2008
• – Du må tråkke’n i bånn, Jan! Red. har prøvekjørt 2,9 liter XJ40 – verdens sløveste Jaguar? • Mine Jaguarer: Reidar Hellgren er V-12 frelst og har hatt 7 Jaguarer + en Aermacchi 250 cc TT-racer! • Bodywork! Erik Juelsen om restaureringsjobben på en Mark 2 – som han ikke solgte likevel. • Ny katt til familien: Erik Juelsen kjøpte sin nye 2.7 liter turbodiesel S-type i Sverige. • Gammel kjærlighet kommer seg: Morten Larsens E-type prosjekt ruller videre, del 10. • «En usalig samling firehjulede rariteter»: Vi har tatt et dykk ned i Norsk Jaguar Klubbs brokete 30-årige historie. • XJ Privat Kapittel 63: Om å velge og kjøpe den rette XJ-40.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *