2010

5–2010
• Turbinkatt: Jaguar C-X75 er en teknologisk nyskapning med fire turbiner som driver hvert sitt hjul. Ingen sinke: 780 hester skal gi fraspark. • Jaguar Cheap Race: Fire sunnmøringer sto distansen i sin nyinnkjøpte Daimler DS420 Limousine «Big Joe». En omfangsrik doning god for 170 km/t! • Gull & Graks: En tur for sterke nerver som endte på en Jag Braker Yard i Wales. • Mortens E-type: Med utgangspunkt i Morten Larsens restaureringsprosjekt tar vi en titt på E-typens opprinnelse og lansering. • Jaguar’s Small Car Project: «It could have been a smashing car!» Historien om et utviklingsprosjekt og Mark 2 som «liten bil». • XJ Privat Kapittel 77: Videreutviklingens kunst – en sammenligning av de to toppmodellene X308 og X350.

4–2010
• Vårtur til Røros: Norsk Jaguar Klubbs avdeling Hedmark-Oppland mønstret sine Jaguarer på Røros. World Heritage! • The Long & Winding Road Back to Nottingham: Vår reiseberetning On The Road Again fra et vårlig England holder fram med besøk hos David Marks Garages, Alan Proctor Bodyworks i Worksop og Spares Day i Stoneleigh. • Jaguar og moter:Som livsstilsprodukt har våre Jaguarer også vært brukt til å promotere klær! • Ny XJ prøvekjørt: Kjøregleden er gjenoppfunnet! Red. er overbegeistret for den nye Jaguar XJ. • Emil Frey – the mighty mechanic: Den sveitsiske Jaguarimportøren var en av Sir Williams nære bekjente og en verdig businesspartner. • XK: Celebert stevnemøte. Tre lettmetalls XK-biler har hatt stevnemøte i Coventry, der enda en lettmetallkatt ventet på dem! • Finn feilen! Ekspertinnlegg om Mark 1 + 2. • XJ Privat Kapittel 76: Hvordan kjøpe en Jaguar X308?

3–2010
• Gåsehud på Goodwood: Morten Larsen har besøkt verdens mest spektakulære gammelbilrace. • Galskap? Roar Sand har vært fortapt i Jaguarer siden 50-tallet. Et «låvefunn» i Illinois, USA, fikk galskapen til å slå ut i full blomst. • Mayday! Årets 1. mai-mønstring ble et massivt møte med regnværet. Bildereportasje fra Vårens Våteste Eventyr. • Classic Coachbuilders: Vi besøker en bedrift i Kent, UK, som spesialiserer seg på gjenoppbygging av utsøkte katter. • Da Jaguarene erobret hvalfangerbyen: Sommermøtet 2010 ble holdt i Sandefjord i strålende vær i pinsen. Vellykket arrangement! • XK tanks: Historisk blikk på Jaguars militære rolle. • XJ Privat Kapittel 75: Jaguar X308: V8-motorens inntogsmarsj, og litt til!

2–2010
• Kahyttmannens kreasjoner: Paul Banham i Myrtle Productions er spesialist på finering og polering av dashbord og tredetaljer til Jaguar-interiører, og renoverer alle typer ratt. • Tur til Coventry: Bilbyen hadde på det meste 140 bilfabrikker. Geir og Kari Folke Olsen har besøkt verksteder og severdigheter i byen vi alle har et forhold til. • Countryman Jaguar: Bli med på en reise tilbake til 50-tallet – ut i naturen med spesialbygd Mark VIII – uten å bli svett under snippen! • Jaguar Cheap Race 2010: Entusiaster fra Ålesund sørger for norsk deltakelse i sommerens merkverdigste race. • Lady L: Vi har dristet oss til å prøvekjøre en Daimler DS420 Limousine. • XJ Privat Kapittel 74: Jaguar X300 – bilen som av mange sees på som den siste ekte Jaguar.

1–2010
• Jaguarfunn i Kairo! Per-Åge Krogstad, en av klubbens Mark VII-entusiaster, ramlet over en blanding av Mark VII og VIII som har overlevd mirakuløst i ørkensol og aggressiv storbytrafikk. • MIRA – Englands mest berømte testbane, anlagt som flyplass under krigen og innviet av en Jaguar Mark VII. • V-12 E-type, «The Ultimate Cat»: Jaguars berømte V-12’er ble lansert i denne legendariske sportsbilen i 1971. Vi har tatt et blikk på begivenhetene og samtidig kjørt en tur i Per Lie Andersens strøkne USA-importerte Serie 3 E-type. • XJ Privat Kapittel 73: Jaguar X300: «En essensiell «Owners’ Guide, med masse informasjon.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *